Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008

Τσίλντρες: "Είμαι χαρούμενος που είμαι εδώ"

Να εξαντλήσει το συμβόλαιο του με τον Ολυμπιακό θέλει ο Τζος Τσίλντρες, όπως τόνισε ο ίδιος σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα "Goal". Ο Αμερικανός άσος των "ερυθρολεύκων" μίλησε με κολακευτικά λόγια για τον Παναγιώτη Γιαννάκη και τους συμπαίκτες του.
Αναλυτικά η συνέντευξη του Τζος Τσίλντρες:
-Νιώθεις πίεση, επειδή όλοι περιμένουν από εσένα να είσαι ο σούπερμαν του Ολυμπιακού;
«Για να είμαι ειλικρινής νιώθω πίεση, αλλά ο κόουτς Γιαννάκης μου έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρέπει. Μου έχει τονίσει ότι το μόνο πράγμα για το οποίο πρέπει να ανησυχώ είναι να βοηθάω την ομάδα μου να νικάει. Αυτό με καλύπτει, γιατί, όπως έχω ξαναπεί, είτε σκοράρω δύο πόντους είτε 20 δεν με ενδιαφέρει, αρκεί να έχουμε πάρει τη νίκη. Θα είμαι ευτυχισμένος, γιατί και η ομάδα θα είναι ευτυχισμένη.
-Ποια είναι η άποψή σου για τον Γιαννάκη;
«Μου αρέσει πολύ ο κόουτς Γιαννάκης. Είναι σπουδαίος προπονητής, ξέρει καλά τι λέει και είναι πολύ υπομονετικός. Αυτό είναι το στοιχείο που τον διαφοροποιεί από αρκετούς προπονητές που είχα στο παρελθόν. Διδάσκει συγκέντρωση, υπομονή και άλλες αρχές στο παρκέ, δίχως να ουρλιάζει. Ως παίκτης, είναι πολύ πιο εύκολο για μένα να μάθω από έναν προπονητή που έρχεται και μου μιλάει αντί να μου φωνάζει, όπως κάνουν αρκετοί. Πραγματικά το εκτιμώ αυτό και νομίζω ότι κάνει τον κόουτς Γιαννάκη ξεχωριστό».
-Ξέρεις καλά το ΝΒΑ. Υπάρχει κάποιος συμπαίκτης σου που θα μπορούσε να παίξει εκεί σε υψηλό επίπεδο;
«Πάρα πολλοί. Εχουμε ένα γκρουπ πολύ ταλαντούχων παικτών, με προσόντα που αγγίζουν το επίπεδο του ΝΒΑ. Το θέμα είναι αν θα μπορέσουμε να βγάλουμε αυτά τα προσόντα στο παρκέ ως ομάδα. Δεν υπάρχει αμφιβολία για τις ικανότητες που έχουμε και σίγουρα θα είναι μια διασκεδαστική χρονιά».
-Ο φετινός Ολυμπιακός θα μπορούσε να σταθεί αξιοπρεπώς στο ΝΒΑ, κάνοντας μερικές νίκες;
«Ναι, το πιστεύω, αλλά αυτό είναι υποθετικό. Θα είναι πολύ πιο εύκολο να κρίνω και να απαντήσω, όταν αρχίσουμε να παίζουμε. Αλλά, όπως είπα, η ομάδα είναι πολύ ταλαντούχα και θα μπορούσε να σταθεί στο ΝΒΑ σε βάθος χρόνου».
-Διατηρείς επαφή με τους πρώην συμπαίκτες σου στην Ατλάντα.
«Ναι, έχω μιλήσει με αρκετούς από τη στιγμή που ήρθα στην Ελλάδα και κυρίως με τον Μάρβιν Ουίλιαμς. Αυτός είναι ο κολλητός μου, μιλάμε αρκετά συχνά και του λέω τι γίνεται εδώ στην Ελλάδα. Μάλιστα ήθελε να έρθει να με επισκεφτεί, πριν ξεκινήσει την προετοιμασία με τους Χοκς, αλλά δεν του «έβγαινε» το πρόγραμμα. Αλλά όλοι απ' όσους μίλησα είναι ενθουσιασμένοι και θέλουν να έρθουν να γνωρίσουν την Ελλάδα. Σίγουρα θα έχει πολύ πλάκα να έρθουν εδώ και να τους ξεναγήσω».
-Θα κάνεις «recruiting» σε κάποιον το επόμενο καλοκαίρι για τον Ολυμπιακό;
«Αν μου το ζητήσουν, θα το κάνω. Δεν πρόκειται να κάνω τη δουλειά του γενικού μας διευθυντή, αλλά, αν μου ζητήσουν βοήθεια για κάποιο φίλο μου από το ΝΒΑ, θα το κάνω με ευχαρίστηση. Θέλω να είμαι ειλικρινής και πραγματικά μέχρι τώρα απολαμβάνω κάθε στιγμή μου στην Ελλάδα. Οπότε, γιατί όχι;».
-Αρα δεν ήρθες για ένα χρόνο και μετά να επιστρέψεις στην Αμερική;
«Το πλάνο μου είναι να μείνω και τα τρία χρόνια του συμβολαίου μου. Αυτό είναι το μόνο που έχω στο μυαλό μου».
-Νιώθεις πικραμένος με τους Χοκς;
«Οχι, καθόλου. Καταλαβαίνω ότι έτσι λειτουργεί η διαδικασία με τους «restricted free agents». Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στην Ελλάδα και που είμαι μέρος του Ολυμπιακού. Δεν κοιτάζω το παρελθόν και δεν έχω μετανιώσει ούτε έχω καμία αμφιβολία. Είμαι χαρούμενος που είμαι εδώ. Τελεία (period)».
-Είναι η πρώτη φορά που κάνεις προετοιμασία σε βουνό. Είναι δύσκολα τα πράγματα;
«Ναι, είναι η πρώτη μου φορά, αλλά μου αρέσει αρκετά. Νομίζω ότι λειτουργούμε καλά και έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο κοντά θα μας φέρει αυτό το καμπ ως ομάδα και ως προσωπικότητες».
-Ποια είναι η γεύση που έχεις ως τώρα;
«Είμαι πολύ ενθουσιασμένος και νομίζω ότι δένουμε πολύ καλά. Μαθαίνουμε ο ένας το παιχνίδι του άλλου και είναι προφανές ότι αφού είμαι καινούργιος στην ομάδα θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να προσαρμοστώ. Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους νέους, αλλά μέχρι στιγμής βλέπω ότι ταιριάζουμε πολύ καλά. Υπάρχει πολύ ταλέντο σε αυτή την ομάδα, αλλά και πολλές ξεχωριστές προσωπικότητες που κουβαλάνε μεγάλη εμπειρία».
-Πώς προσαρμόζεσαι στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς;
«Εχω μάθει κάποιους, αλλά πιστεύω ότι θα μου πάρει κάποιον καιρό για να τους συνηθίσω. Το μπάσκετ είναι ίδιο παντού, αλλά είναι αλήθεια ότι στην Ευρώπη υπάρχουν αρκετά διαφορετικά πράγματα. Εχω μιλήσει με τους προπονητές και μου λένε ότι συνήθως χρειάζονται γύρω στους δύο μήνες για να προσαρμοστεί κανείς σε όλα, όχι μόνο στους κανονισμούς. Ακολουθώ αυτό το σκεπτικό και πιστεύω ότι στο κοντινό μέλλον θα είμαι έτοιμος».
-Συνήθως οι Αμερικανοί δυσκολεύονται με τη γραμμή του τρίποντου στα 6,25. Εσύ;
«Δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά. Η πιο μεγάλη διαφορά για μένα είναι ότι όλα στην Ευρώπη είναι πιο κοντά, καθώς οι χώροι είναι πιο μικροί. Η ρακέτα είναι μεγαλύτερη, αλλά ο χώρος είναι μικρότερος. Αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να προσαρμοστώ».
-Επειδή είσαι ένας παίκτης που του αρέσει να κινείται στην μπεϊζλάιν και θέλει να έχει χώρο;
«Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει πρόβλημα. Θα προσαρμοστώ και θα φτάσω στο σημείο να είμαι αποτελεσματικός σε κάθε κατάσταση».
-Εχει γίνει πολύ λόγος για τον περίεργο τρόπο που σουτάρεις.
«Πρώτα απ' όλα είναι κάτι που δεν έχετε δει. Δεν σούταρα πολύ στο ΝΒΑ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ. Γι' αυτό ανυπομονώ να ξεκινήσουν τα παιχνίδια, για να δείξω τι μπορώ να κάνω στο παρκέ».
-Πότε να περιμένουμε τον πραγματικό Τζος, που θα έχει προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά δεδομένα;
«Ελπίζω σύντομα. Δεν μπορώ να βάλω ένα χρονοδιάγραμμα και να πω ότι θα είμαι το Νοέμβριο ή το Δεκέμβριο απόλυτα έτοιμος. Θα δουλέψω όσο το δυνατόν πιο σκληρά για να φτάσω σε αυτό το σημείο και μέσα από αυτή τη διαδικασία να φτάσω εκεί που πρέπει».
-Γνωρίζεις για την αντιπαλότητα με τον Παναθηναϊκό;
«Εχω ακούσει τόσα πολλά, που νιώθω ότι γνωρίζω την κατάσταση. Εχω πάει σε αρκετά μέρη στην Αθήνα, με πλησιάζουν συνεχώς άνθρωποι και μου μιλάνε γι' αυτά τα παιχνίδια. Εχω δει ανθρώπους με τατουάζ, τόσο του Ολυμπιακού όσο και του Παναθηναϊκού, και βλέπω ότι πραγματικά υπάρχει μεγάλη αντιπαλότητα ανάμεσα στις δύο ομάδες».
-Σου έχει πει κανείς τι συμβαίνει στις εξέδρες;
«Εχω ακούσει τα πάντα. Μου λένε, όμως, ότι ποτέ δεν μπορείς να καταλάβεις πραγματικά τι γίνεται, μέχρι να πάρεις μέρος σε αυτά τα παιχνίδια. Εγώ απλά περιμένω να παίξω».
-Στο λίγο διάστημα που έχεις μείνει στην Αθήνα, πώς σου φαίνεται η ζωή;
«Είμαι ενθουσιασμένος. Μου αρέσει η πόλη, τώρα βρήκα ένα πολύ όμορφο σπίτι και πραγματικά η κατάσταση είναι πολύ καλή για μένα. Μου αρέσουν οι άνθρωποι, όλοι έρχονται και με χαιρετάνε, χωρίς όμως να είναι επιθετικοί ή αγενείς. Εχω πάει σε κάποια εστιατόρια και σε ορισμένα μέρη της Αθήνας και μπορώ να πω ότι η πόλη μου αρέσει πολύ. Γι' αυτό άλλωστε όταν ήρθα εδώ, πήρα την τελική μου απόφαση να υπογράψω στον Ολυμπιακό».

Δεν υπάρχουν σχόλια: