Σάββατο 16 Αυγούστου 2008

Ο υπεράνθρωπος Μπολτ 9,69 στα 100 μέτρα

Ο Ουσέιν Μπολτ επιβεβαίωσε ότι αυτήν την περίοδο είναι ο κορυφαίος σπρίντερ στον πλανήτη. Ο υψηλόσωμος Τζαμαϊκανός, δεν άφησε κανένα περιθώριο στους αντιπάλους του να τον αμφισβητήσουν και με την εντυπωσιακή επίδοση των εννέα δευτερολέπτων και 69 εκατοστών, κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στα 100 μέτρα, σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ.

Χαρακτηριστικό των ικανοτήτων του Μπολτ είναι το γεγονός πως, σχεδόν οκτώ μέτρα πριν τον τερματισμό κι ενώ κατάλαβε ότι έκανε παγκόσμιο ρεκόρ, άνοιξε τα χέρια του φωνάζοντας στους θεατές «εγώ είμαι»! Και όσοι γνωρίζουν από σπριντ, υποστηρίζουν ότι οι αθλητές δεν τρέχουν με τα πόδια, αλλά με τα χέρια, αφού οι κινήσεις των άνω άκρων κοντά στον κορμό, δίνουν την απαραίτητη ώθηση, η οποία μετατρέπεται σε ταχύτητα. Κατά συνέπεια, είναι παρά πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί, ποια θα ήταν η επίδοση του Μπολτ, εάν κρατούσε μέχρι τον τερματισμό την κίνηση των χεριών του στο ιδανικό σημείο. Θεωρείται βέβαιο, ότι τις επόμενες ημέρες, ειδικές ερευνητικές ομάδες, θα ασχοληθούν με το θέμα και θα μάθουμε τι θα μπορούσε να κάνει ο Τζαμαϊκανός σπρίντερ.

Στο... περιθώριο της εντυπωσιακής κούρσας του Μπολτ, το αργυρό μετάλλιο πήρε ο Ρίτσαρντ Τόμσον από το Τρίνινταντ και Τομπάγκο με 9.89 και το χάλκινο ο Αμερικανός, Ουόλτερ Ντιξ με 9.91.

1. Ουσέιν Μπολτ (Τζαμάικα) 9.69
2. Ρίτσαρντ Τόμσον (Τρίνινταντ & Τομπάγκο) 9.89
3. Ουόλτερ Ντιξ (ΗΠΑ) 9.91
4. Τσουράντι Μαρτίνα (Ολλανδικές Αντίλες) 9.93
5. Ασάφα Πάουελ (Τζαμάικα) 9.95
6. Μάικλ Φρέιτερ (Τζαμάικα) 9.97
7. Μαρκ Μπερνς (Τρίνινταντ & Τομπάγκο) 10.01
8. Ντάρβις Πάτον (ΗΠΑ) 10.03

Η εξέλιξη του παγκόσμιου ρεκόρ
9.95: Τζιμ Χάινς (ΗΠΑ) 1968
9.93: Κάλβιν Σμιθ (ΗΠΑ) 1983
9.93: Καρλ Λιούις (ΗΠΑ) 1987, 1988
9.92: Καρλ Λιούις (ΗΠΑ) 1988
9.90: Λιρόι Μπαρέλ (ΗΠΑ) 1991
9.86: Καρλ Λιούις (ΗΠΑ) 1991
9.85: Λιρόι Μπαρέλ (ΗΠΑ) 1994
9.84: Ντόνοβαν Μπέιλι (Καναδάς) 1996
9.79: Μορίς Γκριν (ΗΠΑ) 1999
9.77: Ασάφα Πάουελ (Τζαμάικα) 2005
9.77: Ασάφα Πάουελ (Τζαμάικα) 2006
9.77: Ασάφα Πάουελ (Τζαμάικα) 2006
9.74: Ασάφα Πάουελ (Τζαμάικα) 2007
9.72: Ουσάιν Μπολτ (Τζαμάικα) 2008
9.69: Oυσάιν Μπολτ (Τζαμάικα) 2008

Μπολτ: "Δεν με ενδιέφερε το παγκόσμιο ρεκόρ"
Τρώγοντας μία σοκολάτα και με τον αέρα του σταρ, ο Ουσέιν Μπολτ παρουσιάστηκε στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε το παγκόσμιο ρεκόρ στα 100 μέτρα των ανδρών. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις του νέου Ολυμπιονίκη στον αγώνα της "μίας ανάσας"...

- Για την ενέργειά του να "χαλαρώσει" πριν τον τερματισμό: «Δεν κόμπαζα. Απλώς, μόλις είδα ότι είχα μεγάλη διαφορά από τους αντιπάλους μου, έδειξα τη χαρά μου».

- Για το γεγονός ότι είναι ο πιο γρήγορος άνθρωπος στον κόσμο: «Πάντα ήμουν ο γρηγορότερος. Σας είπα ότι θα είμαι το νούμερο ένα και απλώς το επιβεβαίωσα με τη συγκεκριμένη κούρσα».

- Για την πιθανότητα να τρέξει την κούρσα σε χρόνο κάτω από το 9.60: «Τα πάντα είναι πιθανά. Το ανθρώπινο σώμα αλλάζει διαρκώς, οπότε ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να γίνει. Εγώ αυτό που ήθελα ήταν να κερδίσω. Απλά, μόλις είδα σε επανάληψη την κούρσα στις οθόνες του σταδίου, ενθουσιάστηκα. Είμαι ο χρυσός Ολυμπιονίκης και είμαι χαρούμενος γι' αυτό».

- Για το πώς κατάφερε να πετύχει τέτοιο χρόνο: «Έμεινα συγκεντρωμένος στο στόχο μου. Αυτό είναι το μυστικό. Και είμαι χαρούμενος γι` αυτό».

- Για την επίδοσή του: «Ποτέ δεν κοίταξα το χρόνο. Δεν με ενδιέφερε ο χρόνος και το παγκόσμιο ρεκόρ. Απλά ήθελα να είμαι ο πρώτος. Γι` αυτό ήρθα εδώ. Και το κατάφερα».

- Για την "παράσταση" που έδωσε μπροστά στους θεατές: «Οι θεατές ήρθαν να δουν κάτι διαφορετικό. Και το είδαν. Το ρεκόρ έκανε τη διαφορά. Εγώ απλώς διασκέδασα μαζί τους. Μου αρέσει ο χορός και φρόντισα να γλεντήσω με τους συμπατριώτες μου».

- Για την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον πρωθυπουργό της Τζαμάικας, αμέσως μετά την κούρσα: «Μου είπε ότι έκανα τη χώρα περήφανη και ότι ανυπομονεί να επιστρέψω πίσω στην πατρίδα. Το ίδιο θέλω και εγώ. Να επιστρέψω σπίτι».

- Για τον Μάικλ Φελπς: «Ο τύπος είναι υπέροχος. Παρακολούθησα όλες τις κούρσες του. Ήταν πραγματική έμπνευση».

- Για τον αγώνα: «Έκανα ένα εξαιρετικό ξεκίνημα. Έκανα πολύ καλές εκκινήσεις από την πρώτη κιόλας ημέρα που ήρθα εδώ. Συνεχώς γινόμουν καλύτερος. Ήταν τρελό. Η σημερινή κούρσα ήταν πραγματική τρέλα».

- Για το αν θα σκοπεύει να "σπάσει" το παγκόσμιο ρεκόρ στα 200 μέτρα: «Δεν ήρθα στο Πεκίνο για να κάνω παγκόσμιο ρεκόρ. Ήρθα για να κατακτήσω χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο. Σε αυτό ακριβώς το στόχο είμαι επικεντρωμένος».

Δεν υπάρχουν σχόλια: